Extra informatie

Verblijf

In het pension beschikken wij over ruime kennels, deze hebben allemaal hun eigen overdekte buitenkennel. Bij goed weer staat het luik tussen de binnen- en buitenkennel open. Zo kunnen de honden zelf kiezen of ze naar binnen of buiten willen. Zowel de binnen- als buiten verblijven worden dagelijks gereinigd. Daarnaast hebben wij aparte plekken voor honden die meer rust nodig hebben, op leeftijd zijn of bang zijn voor andere honden. Zo zorgen wij ervoor dat iedere hond het naar zijn zin heeft. Er wordt altijd naar de hond gekeken wat hij of zij nodig heeft. Ook kunt u dit zelf van tevoren al bij ons aangeven.

Uw hond mag zijn eigen mand of deken meenemen, dit is namelijk vertrouwd voor uw hond en dat vinden wij erg belangrijk. Als u hond graag een knuffel of speeltje heeft kunt u dit ook meegeven. De voorwaarde is echter wel dat het op eigen risico is. Dus mocht er iets kapot gaan dan vergoeden wij dit niet. Kiest u ervoor om geen mand of kleed mee te nemen, dan krijgt uw hond in zijn of haar verblijf een kussen, mand of deken van ons. Wij zorgen ervoor dat uw huisdier een fijn plekje krijgt.

 

 

Voeding

Voeding voor uw hond is steeds in onze tarieven inbegrepen. U mag uiteraard ook zelf de voeding voor uw hond meebrengen, als u dat wenst. Hiervoor wordt een meerprijs gerekend. De voeding die inbegrepen is in het verblijf bij hondenpension Vessem is van hoge kwaliteit.  Deze hebben wij samen met onze voerleverancier samengesteld en we zijn hier erg tevreden over. Heeft uw hond een specifieke voeding nodig of wilt u meer weten over onze brokken? Vraag het aan ons en dan kijken wij graag even met u mee.

Standaard krijgen de volwassen honden één volledige maaltijd per dag, verdeelt over twee voer momenten. Jonge honden krijgen als het nodig is, een volledige maaltijd verdeeld over 3 voer momenten per dag. De eigenaar van de hond kan uiteraard zelf het aantal voedingen per dag bepalen en dit ook bij ons aangeven. Dit kan zeer belangrijk zijn voor de gezondheid van de hond. Ook krijgt uw hond meerdere malen per dag vers water.

 

Bij het brengen van uw hond geeft u de hond bij de balie aan ons. Daar doen wij onze eigen riem om en neemt u uw riem weer mee naar huis. Dit om te voorkomen dat er spullen kwijtraken of kapotgaan. U mag niet mee naar binnen! Dit is om de rust voor de andere honden zo goed mogelijk te bewaren. Dus u zwaait uw hond uit bij de balie en wenst hem of haar daar een hele fijne vakantie toe.

Als u graag van tevoren een keer langs komt voor een kennismaking dan kan dat zeker. Dit kan alleen op afspraak en alleen op dinsdag en donderdag tussen 13:00-14:00, zodat we u een goede rondleiding kunnen geven. Zorg dat u deze van tevoren inplant, zodat wij genoeg tijd voor u hebben tijdens de rondleiding. Deze bezichtiging is voorafgaand aan het verblijf, dus niet op de dag van de reservering. Wilt u komen kijken? Neem dan even contact met ons op om een afspraak te maken.

UW HOND KOMT VOOR DE EERSTE MAAL IN PENSION: dit is voor u een aangrijpend moment. Daarom kunt u op voorhand eens een kijkje komen nemen, maar dan wel buiten de vakantieperiodes. Dit om de rust van onze gasten te garanderen. De meeste honden ervaren een verblijf in een pension niet als een straf, maar als een leuke afleiding. Heeft u toch nog enige twijfel, dan kunt u uw hond op voorhand enkele dagen als proef op pension brengen tegen normaal tarief. Vooral in het belang van uw hond, verwen hem niet extra vóór of na het pension. Als volgt enkele tips: Vóór het binnenkomen: Geef uw hond geen eten juist vóór het binnenkomen! Dit om eventuele problemen te vermijden in de wagen of bij aankomst. Hij/zij krijgt hier nog het nodige. Bij thuiskomst: Wij raden u aan om bij thuiskomst rustig over te schakelen naar uw eigen voeding, let op met blikvoeding en allerhande soorten snoep of tafelrestjes. Geef uw hond voldoende rust, geen overdreven wandelingen of spelletjes, zeker niet bij extreme temperaturen!! Uw hond heeft hier meestal meer beweging gehad en kan moe zijn. Eventueel loom gedrag is een normale reactie.

Omdat we de gezondheid van de dieren belangrijk vinden bent u verplicht, wanneer u uw huisdier komt brengen, het dierenpaspoort en of vaccinatieboekje mee te brengen. Het paspoort en of vaccinatieboekje blijft tijdens het verblijf van uw huisdier bij ons in het pension.

Van u wordt het volgende verwacht om de gezondheid van alle dieren te waarborgen. U bent verplicht uw entingen van uw huisdier in orde te hebben, dit wordt gecontroleerd bij aankomst in het pension. Let op, de entingen mogen niet ouder zijn dan een jaar, niet jonger dan drie weken en niet verlopen tijdens het verblijf. Mocht dit niet in orde zijn, dan zijn we genoodzaakt uw huisdier te weigeren. Als uw twijfelt of uw huisdier alle verplichte vaccinaties heeft gehad, neem dan contact op met uw dierenarts of met ons.

Naast de genoemde inentingen, is het ook verplicht dat uw hond ontwormd is en een goede vlooienbehandeling heeft gehad. Doe dit minimaal een week voor de overnachting.

Nog een belangrijk ding omtrent de gezondheid van uw huisdier. Geef het aan als er iets bijzonders is met uw huisdier. Mocht uw huisdier extra verzorging nodig hebben voor zijn gezondheid dan is dit uiteraard ook mogelijk. Geef dit wel duidelijk aan.

Verplichte vaccinaties
Voor de honden is de cocktailenting en een enting tegen kennelhoest verplicht.
Deze entingen dienen jaarlijks herhaald te worden. U kunt bij uw dierenarts terecht voor deze entingen.

Entschema Hond

Leeftijd Vaccin
6 weken Puppyenting (hondenziekte/parvo)
8-9 weken Parvo-weil enting + kennelhoest
12 weken Cocktail (hondenziekte/parvo/leverziekte)+ ziekte van weil
1 jaar Cocktail (hondenziekte/parvo/leverziekte)+ ziekte van weil + Kennelhoest
2e jaar Ziekte van weil + kennelhoest
3e jaar Ziekte van weil + kennelhoest
4e jaar Cocktail (hondenziekte/parvo/leverziekte)+ ziekte van weil + Kennelhoest
5e jaar Ziekte van weil + kennelhoest
6e jaar Ziekte van weil + kennelhoest
7e jaar Cocktail (hondenziekte/parvo/leverziekte)+ ziekte van weil + Kennelhoest
8e jaar Ziekte van weil + kennelhoest
enz

 

Naast de jaarlijkse enting, is ook een aparte enting tegen kennelhoest (Bordetella) verplicht. We hebben een voorkeur voor Nobivac KC (neusenting). Ondanks de enting kan uw hond (bijvoorbeeld bij minder weerstand) toch kennelhoest krijgen.

Hoe vindt de besmetting plaats?

Via zeer kleine waterdruppeltjes bij niezen en hoesten vindt er een verspreiding plaats van de infectie.  De naam kennelhoest geeft al aan dat besmetting meestal optreedt op plaatsen waar veel honden bij elkaar komen, zoals op shows, uitlaatplaatsen, trainingen bij clubs, in kennels en pensions. De incubatietijd van kennelhoest ligt tussen 3 en 10 dagen. Dit is de tijd vanaf het moment dat de hond de infectie oploopt tot het moment dat de hond symptomen vertoont. Het kan dus zijn dat uw hond pas de symptomen na het verblijf  in het pension krijgt.

Wat zijn de symptomen en hoe ernstig is kennelhoest?

De symptomen bij kennelhoest zijn een droge harde hoest, waarbij de hond soms kokhalst en slijm opbraakt. Het lijkt soms of er iets in zijn keel vastzit. De hond kan slomer zijn, minder willen eten en koorts hebben. De klachten kunnen variëren van een droge hoest tot een ernstige longontsteking. Een pup of een oudere hond is vaak zieker dan een gezonde en goed geënte hond. De ziekte kan vergeleken worden met een griep bij de mens, waarbij ook verschillende virussen een rol spelen en het ziektebeeld niet altijd precies hetzelfde is.

Wat moet je doen als je denkt dat je hond kennelhoest heeft?

In verband met de besmettelijkheid verzoeken wij u vriendelijk even contact met ons op te nemen.

Annuleren kan enkel telefonisch: 0621682562

Van maandag tot en met zaterdag tussen 11.00 en 12.00 uur bereikbaar. 

  • Annulering tot 2 maanden vóór het ingaan van de overeenkomst: Volledige bedrag terug.
  • Annulering tot 1 maand vóór het ingaan van de overeenkomst: 50% van de prijs
  • Annulering tot 2 weken vóór het ingaan van de overeenkomst:75% van de prijs
  • Annulering binnen 2 weken vóór het ingaan van de overeenkomst: 100% van de prijs.
Boeking aanpassen of wijzigen houd er wel rekening mee dat als je een boeking wilt wijzigen of annuleren er eerst €25,00 gefactureerd wordt en na betalen van deze factuur passen wij de boeking aan, ook al gaat het om een dag.

In eerste instantie zullen wij uw eigen dierenarts contacteren, als deze niet verder dan 20 km bij ons vandaan is. Uw eigen dierenarts kent de medische geschiedenis van uw hond. In echt spoedeisende gevallen gaan wij naar de dierenarts die ons het snelst kan helpen. De kosten van het dierenartsbezoek zijn voor uw rekening, evenals de reiskosten naar de dierenarts. (starttarief vanaf 25,00)
Uiteraard nemen wij hiervoor ook contact met u op, bij geen gehoor nemen wij hierin een beslissing.

Indien de hond later wordt opgehaald dan de afgesproken datum zonder overleg en goedkeuring. Middels telefonisch contact en onze goedkeuring via een bevestigings email. Indien hier niet aan wordt voldaan worden die dagen dat de hond langer blijft door ons dubbel in rekening gebracht.

Indien uw hond eerder wordt opgehaald dan afgesproken. Dit kan, maar wij zijn wel genoodzaakt de gehele gereserveerde periode in rekening te brengen. Ook hiervoor dient u telefonisch contact met ons op te nemen.

 

Hondenpenspon Vessem is lid van de vereniging landelijke organisatie Dibevo en hanteert daarbij hun algemene voorwaarden.

Artikel 1 – Definities

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

Deze Algemene Voorwaarden van de Vereniging Landelijke Organisatie Dibevo treden in werking op 1 januari 2019.
De voorwaarden zijn gedeponeerd onder nummer 40506478 bij de Kamer van Koophandel te Amersfoort.

  1. Een schriftelijk aanbod wordt voorzien van een dagtekening en is onherroepe- lijk gedurende dertig dagen nadat de consument het aanbod heeft ontvangen.
  2. Het schriftelijke/elektronische aanbod gaat vergezeld van een exemplaar van deze Algemene Voorwaarden.

Artikel 4 – De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt tot stand door aanvaarding van het aanbod.
    2. Na totstandkoming van de overeenkomst ontvangt de consument schriftelijk

of langs elektronische weg een bevestiging hiervan, eventueel in de vorm van een factuur.

Artikel 5 – De prijs en de prijswijzigingen

  1. De prijs die de consument moet betalen wordt vastgelegd in de gesloten overeenkomst. De prijs bevat de kosten van verzorging, voeding en huisvesting van het gastdier en de verschuldigde btw.
  2. Optredende prijsstijgingen tussen het moment waarop de overeenkomst wordt gesloten en het moment waarop deze wordt uitgevoerd zijn niet van invloed op de overeengekomen prijs.
  3. Het tweede lid is niet van toepassing op prijswijzigingen die uit de wet voort- vloeien, zoals verhoging van de btw.
  4. Bij een overeengekomen verlenging van de huisvesting van het gastdier geldt dezelfde prijs per dag als de overeengekomen prijs voor de periode dat het gastdier al in het pension zat.

Artikel 6 – De aanbetaling

Nadat de pensionovereenkomst tot stand is gekomen, kan de ondernemer een aanbetaling vragen van € 50,00 per hond, € 25,00 per kat en € 10,00 per vogel of per klein knaagdier. Wanneer een van deze bedragen hoger zou zijn dan de totaal te betalen pensionprijs omdat voor slechts een korte periode wordt gereser- veerd, wordt de aanbetaling verhoudingsgewijs aangepast.

Artikel 7 – De betaling

  1. Tenzij anders is overeengekomen, vindt betaling van het nog openstaande be- drag, onder aftrek van een eventueel gedane aanbetaling, plaats in contanten direct bij beëindiging van de pensionovereenkomst. Contante betaling omvat ook bijschrijving van het verschuldigde bedrag op een door de ondernemer aangegeven bank- of girorekening of betaling door middel van door banken erkende vormen van elektronisch betalen.
  2. Het vervroegd afhalen van het gastdier geeft geen recht op gedeeltelijke teruggaaf van de pensionprijs, tenzij partijen anders overeengekomen zijn.
  3. De consument ontvangt een bewijs van betaling van de ondernemer.

Artikel 8 – Niet-tijdige betaling

  1. De consument is in verzuim vanaf het verstrijken van de afgesproken be- talingsdatum. De ondernemer zendt na het verstrijken van die datum een betalingsherinnering en geeft de consument de gelegenheid binnen 14 dagen na ontvangst van deze betalingsherinnering alsnog te betalen.
  2. Als na het verstrijken van de betalingsherinnering nog steeds niet is betaald en de consument stemt niet in met voorlegging aan de Geschillencommis- sie, conform artikel 17.4, kan tot gerechtelijke of buitengerechtelijke incasso worden overgegaan. De hiervoor in redelijkheid gemaakte kosten zijn voor rekening van de consument. Deze kosten zijn onderworpen aan wettelijke grenzen. De ondernemer is tevens gerechtigd rente in rekening te brengen vanaf het verstrijken van de afgesproken betalingsdatum. Deze rente is gelijk aan de wettelijke rente.

Artikel 9 – De annuleringsregeling

Bij annulering door de consument gelden voor deze de volgende betalingsverplichtingen:

Dierenpension:

Consument:

Gastdier: Pensionovereenkomst:

Pensionovereenkomst op afstand:

Verzorging: Huisvesting:

Reservering:

Vaccinatie: Machtiging:

De natuurlijke of rechtspersoon en zijn medewerkers, hierna te noemen de ondernemer, die zijn bedrijf maakt van het tijdelijk huisvesten en verzorgen van gastdieren en lid is van de Vereniging Landelijke Organisatie Dibevo te Amersfoort.

De natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefe- ning van een beroep of bedrijf en die met de onderne- mer een pensionovereenkomst aangaat of wil aangaan.

Het huisdier van de consument, waarvoor een pension- overeenkomst wordt/is gesloten.

De overeenkomst tussen de ondernemer en de consu- ment, waarbij de ondernemer zich verplicht het gastdier gedurende een bepaalde periode te huisvesten en te verzorgen tegen een door de consument te betalen prijs.

Elke pensionovereenkomst waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik wordt gemaakt van één of meer technieken voor communicatie op afstand, waarbij de ondernemer het systeem daartoe heeft georganiseerd.

De door de ondernemer uit te voeren werkzaamheden ten behoeve van het welzijn van het gastdier.

Het tijdelijk ter beschikking stellen van gebouwen, kennels en/of terrein ten behoeve van het verblijf en de verzorging van het gastdier.

De afspraak tussen de ondernemer en de consument om het gastdier gedurende een overeengekomen periode huisvesting te verlenen in het dierenpension tegen het op het moment van in ontvangst nemen van het dier geldende tarief.

De op het moment van de pensionovereenkomst gelden- de vaccinatieverplichtingen, waarover de ondernemer de consument informeert en waaraan de consument moet voldoen.

Een door de consument aan de ondernemer schriftelijk verstrekte volmacht, die de ondernemer verplicht om voor rekening van de consument deskundige (veterinai- re) hulp in te roepen wanneer er duidelijke symptomen zijn dat het welzijn van het gastdier in gevaar is.

Artikel 2 – Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument met betrekking tot de huisvesting van een gastdier in een dierenpension.

Artikel 3 – Het aanbod

  1. De ondernemer brengt een aanbod mondeling, dan wel schriftelijk/elektro- nisch uit.
  2. Het aanbod omvat in elk geval de volgende onderdelen: – de periode waarvoor de gevraagde reservering geldt; – de prijs en de wijze van betaling hiervan;
    – de in de sector vereiste vaccinaties;

– de gevallen waarin de huisvesting van het gastdier kan worden geweigerd; – de zorg van de consument om de naam van een contactpersoon en/of de

eigen dierenarts door te geven voor spoedoverleg in bijzondere omstandig-

heden;
– de vermelding van de naam van de dierenarts/dierenkliniek die de on-

dernemer zal inschakelen wanneer het welzijn van het gastdier dit nodig

maakt;
– de vermelding van het aanwezig zijn van een quarantaineruimte een isola-

tieruimte en een ruimte voor zieke (geen besmettelijke) dieren, dan wel de

mogelijkheid deze ruimtes in te richten;
– de vermelding van het bestaan van de op de overeenkomst van toepassing

zijnde algemene voorwaarden.

– –

– –

Annulering tot 2 maanden vóór het ingaan van de overeenkomst: de aanbeta- ling
Annulering tot 1 maand vóór het ingaan van de overeenkomst: 50% van de prijs

Annulering tot 2 weken vóór het ingaan van de overeenkomst:75% van de prijs Annulering binnen 2 weken vóór het ingaan van de overeenkomst: 100% van de prijs.

algemene voorwaarden dibevo – dierenpensions 1

av / januari 2019

Artikel 10 – Rechten en plichten van de ondernemer

  1. De ondernemer verplicht zich om conform de gesloten pensionovereenkomst gedurende de overeengekomen periode de overeengekomen verzorging en huisvesting te verlenen op een wijze, zoals het een vakbekwame ondernemer betaamt.
  2. De ondernemer zal zoveel mogelijk rekening houden met de individuele wen- sen van de consument ten aanzien van de huisvesting en verzorging van het gastdier. Voor zover die wensen afwijken van de gebruikelijke gang van zaken, worden deze schriftelijk vastgelegd en ter kennis gebracht van een ieder die betrokken is bij de huisvesting en verzorging van het gastdier.

Artikel 11 – Verantwoordelijkheden en plichten van de consument

  1. De consument moet, uiterlijk bij aanvang van het verblijf van het gastdier aan de ondernemer alle gevraagde informatie verstrekken, die van belang is voor een goede en verantwoorde huisvesting en verzorging van het huisdier. Dit zo- veel mogelijk onder overlegging van de op die informatie betrekking hebbende documenten.
  2. De consument is verplicht bij het ondertekenen van de pensionovereenkomst, doch uiterlijk bij de aanvang van het verblijf van het gastdier in het dieren- pension, het bewijs af te geven dat het gastdier de op dat moment in de sector vereiste vaccinaties heeft ondergaan. Voor honden betreft dit in elk geval de ziekte van Carré en parvovirusinfectie en voor katten betreft dit in elk geval infectieuze gastroënteritis en niesziekte.
  3. De consument is aansprakelijk voor de gevolgen wanneer de ondernemer schade ondervindt als gevolg van het niet vermelden van gegevens of het verstrekken van onjuiste gegevens over het gastdier, tenzij dit de consument niet is toe te rekenen.

Artikel 12 – Ziekte van het gastdier

  1. Op basis van een vooraf daartoe door de consument afgegeven machtiging
    is de ondernemer verplicht om bij ziekte van het gastdier (of een redelijk vermoeden daarvan) de in het aanbod genoemde dierenarts/dierenkliniek te consulteren. Verder is de ondernemer verplicht om in dat geval al die maat- regelen te nemen, die hem in de gegeven situatie juist voorkomen. De hieraan verbonden kosten zijn voor rekening van de consument.
  2. Wanneer blijkt dat voor het herstelproces van het gastdier kostbare veterinaire maatregelen nodig zijn, wordt dit gemeld bij de consument of bij de door de consument aangewezen contactpersoon. Wanneer de hiermee verbonden contacten, ondanks alle pogingen daartoe, niet vlot tot stand kunnen komen en als gevolg daarvan een eventuele vertraging optreedt in de behandeling van het gastdier, kan de ondernemer dit niet worden toegerekend.
  3. De ondernemer mag, na consultatie en op voorschrift van de dierenarts/die- renkliniek, het gastdier kalmerende of andere medicamenten (laten) toedienen.
  4. De ondernemer is bij teruggave van het gastdier aan de consument verplicht schriftelijk melding te maken van met ziekte samenhangende bijzonderheden bij het gastdier tijdens het verblijf. Van het raadplegen van een dierenarts wordt in het verslag in elk geval melding gemaakt.

Artikel 13 – Overlijden van het gastdier

  1. De ondernemer stelt na het overlijden van het gastdier de consument of diens contactpersoon hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte. De consument, die zelf over het stoffelijke overschot van het overleden gastdier wil beschikken, kan dit binnen 1 week na de mededeling van de ondernemer op een afgespro- ken plaats ophalen.

Gebeurt dit niet, dan zal de ondernemer het stoffelijke overschot via de de-

structie laten verwijderen.

  1. Indien het gastdier tijdens het verblijf in het dierenpension overlijdt, kan de

ondernemer door een dierenarts sectie laten verrichten.
De ondernemer zal de consument of de door deze aangewezen contactper- soon vooraf in kennis stellen van een voorgenomen sectie.
De kosten van de sectie komen voor rekening van de ondernemer.

  1. De consument kan:
    • –  sectie laten verrichten op zijn overleden gastdier door de eigen dierenarts,

indien de ondernemer besluit geen sectie uit te voeren;

  • –  door de eigen dierenarts een contraexpertise naar de doodsoorzaak laten

uitvoeren.
In beide gevallen komen de onderzoekskosten en andere kosten voor rekening van de consument.

  1. Op verzoek van de consument kan de ondernemer zorgdragen dat het stoffelij- ke overschot op kosten van de consument wordt gecremeerd of begraven.

Artikel 14 – Gevolgen van het niet nakomen van de pensionovereenkomst

  1. Indien de consument zich zonder bericht niet op de in de pensionovereen-

komst overeengekomen aanvangsdatum met het gastdier bij het dierenpensi- on meldt, is de ondernemer:

  • –  niet verplicht om de gereserveerde ruimte nog langer voor de consument

beschikbaar te houden;

  • –  gerechtigd om 100% van de pensionprijs voor de gereserveerde periode in

rekening te brengen.
Bovenstaande geldt niet als het de consument niet is toe te rekenen.

  1. Indien de consument zonder bericht het gastdier niet binnen 1 week na beëindiging van de pensionovereenkomst bij het dierenpension ophaalt, zal de ondernemer de consument aanmanen om het gastdier op te halen. Die aanmaning geschiedt per aangetekende brief met bericht van ontvangst. Een kopie van deze brief wordt gezonden naar de eventueel door de consument aangewezen contactpersoon. Wanneer de consument, dan wel de contact- persoon, binnen 2 weken na ontvangst van de brief geen gevolg geeft aan de sommatie, heeft de ondernemer het recht het gastdier naar een gecertificeerd asiel te brengen. De consument blijft daarbij steeds gehouden om de uitein- delijke pensionprijs (d.w.z inclusief de periode van verlenging) te betalen, vermeerderd met de eventuele asielkosten.
  2. Voor het geval er in het dierenpension geen opnamecapaciteit meer is op het moment dat de consument zich op de in de pensionovereenkomst overeen- gekomen aanvangsdatum met het gastdier bij het dierenpension meldt, is de ondernemer verplicht zorg te dragen dat er binnen een redelijke termijn na het tijdstip van aanmelden een goede opvang voor het gastdier geregeld is. De consument wordt hiervan op de hoogte gesteld.

Artikel 15 – Aansprakelijkheid

  1. De ondernemer is tegenover de consument aansprakelijk voor schade die het gevolg is van een tekortkoming die aan hem of aan personen in zijn dienst, dan wel aan personen die in zijn opdracht incidenteel werkzaamheden ver- richten, is toe te rekenen. Voor een vergoeding van de schade die het gevolg is van de tekortkoming van de ondernemer of aan personen in zijn dienst, komt de consument in aanmerking mits de consument binnen 30 dagen nadat de schade is ontstaan deze schriftelijk aan de ondernemer kenbaar maakt. De schadevergoedingsverplichting is beperkt tot ten hoogste het bedrag van de factuurwaarde van de door ondernemer geleverde dienst.
  2. De ondernemer zal de consument of de eventueel door hem aangewezen contactpersoon, in geval van onvoorziene omstandigheden, hiervan zo spoedig mogelijk in kennis stellen.
  3. De consument is tegenover de ondernemer aansprakelijk voor schade die door onaangepast of afwijkend gedrag van het gastdier is veroorzaakt.
  4. De ondernemer is tegenover de consument niet aansprakelijk voor door andere gastdieren aangerichte schade aan persoonlijke bezittingen, die de consument in het dierenpension achterlaat vanwege de gehechtheid daaraan van het gastdier.

Artikel 16 – Klachten

Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten volledig en duidelijk omschreven bij voorkeur schriftelijk of elektronisch tijdig doch uiterlijk binnen 14 dagen na het verstrijken van de pensionovereenkomst worden ingediend bij de ondernemer. Niet tijdig indienen van de klacht kan tot gevolg hebben dat de consument zijn rechten verliest.

Artikel 17 – Geschillen

  1. Geschillen tussen consument en ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van de pensionovereenkomsten kunnen zowel door de consument als door de ondernemer worden voorgelegd aan Dibevo Geschillencommissie Gezelschapsdieren, Postbus 94, 3800 AB Amersfoort.
  2. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst bij de ondernemer heeft ingediend.
  3. Leidt de klacht niet tot een oplossing dan heeft de consument 3 maanden, na de datum waarop de consument de klacht bij de ondernemer indiende, de tijd om deze klacht schriftelijk of in een andere, door de Geschillencommissie te bepalen vorm bij de Geschillencommissie aanhangig te maken.
  4. Wanneer de consument een geschil aanhangig maakt bij de Geschillencommis- sie, is de ondernemer aan deze keuze gebonden. Indien de ondernemer een geschil aanhangig wil maken bij de Geschillencommissie, moet hij de consu- ment vragen zich binnen vijf weken uit te spreken of hij daarmee akkoord gaat. De ondernemer dient daarbij aan te kondigen, dat hij zich na het verstrijken van de genoemde termijn vrij zal voelen het geschil bij de burgerlijke rechter aanhangig te maken.
  5. De Geschillencommissie doet uitspraak met inachtneming van het voor haar geldende reglement. Op verzoek wordt dit reglement toegezonden. De beslis- singen van de Geschillencommissie hebben het karakter van een bindend ad- vies. Voor de behandeling van een geschil is een vergoeding (het zogenaamde klachtengeld) verschuldigd.
  6. Uitsluitend de rechter dan wel de hierboven genoemde Geschillencommissie is bevoegd van geschillen kennis te nemen.

Artikel 18 – Nakominggarantie

De Vereniging Landelijke Organisatie Dibevo staat voor de consument borg voor de nakoming van het door de Geschillencommissie gewezen bindend advies.

Artikel 19 – Afwijking van de Algemene Voorwaarden

Individuele afwijkingen moeten schriftelijk dan wel elektronisch tussen de onder- nemer en de consument worden vastgelegd.

Bij het maken van zowel een telefonische boeking als een boeking via onze online omgeving gaat u akkoord met onze algemenen voorwaarden.

algemene voorwaarden dibevo – dierenpensions 2

av / januari 2019

Ja, dat kan zeker. U kunt uw hond fris en gewassen mee naar huis nemen na het verblijf bij ons.

De kosten voor het wassen en drogen en eventueel kammen worden achteraf in rekening gebracht. Waarom vanaf prijzen? Elke hond is verschillend in gedrag, vacht, gewicht en kracht. Zo is een hond die tegenwerkt veel zwaarder en lastiger om te trimmen. De vanaf prijzen zijn dan ook gebaseerd op een gezonde hond met een verzorgde vacht zonder klitten en een hond met normaal gedrag op de trimtafel.
Voor honden met veel klitten, vilt, vlooien of extreem moeilijk gedrag rekenen we een meerprijs.

Prijslijst wassen drogen en borstelen:

Kleine hond vanaf €25,00
Medium hond vanaf €32,50
Grote hond vanaf €45,00
Extra grote hond vanaf €50,00

 

 

 

 

Ja, uw hond mag zijn eigen mand of deken meenemen. Dit is namelijk vertrouwd voor uw hond en dat vinden wij erg belangrijk. Als uw hond graag een knuffel of speeltje heeft, kunt u dit ook meegeven. De voorwaarde is echter wel dat het op eigen risico is. Dus mocht er iets kapot gaan, dan vergoeden wij dit niet. Kiest u ervoor om geen mand of kleed mee te nemen, dan krijgt uw hond in zijn of haar verblijf een kussen, mand of deken van ons.Wij zorgen ervoor dat uw huisdier een fijn plekje krijgt.